Zajlik az otthonról tanulás. Nagyjából kialakult a menetrend. A gyerkek többsége nyomatja ahogy tudja, ahogy engedik, ahogy lehetősége van rá. Mi pedig mindezt nyomon követjük vagy éppen pont, hogy nem követjük mert nincs időnk, úgy ítéljük meg, hogy nem kell, vagy éppen eldöntöttük, hogy nem érdekel a téma, úgyis mindjárt vége van…

Egy dolog biztos: a képernyő előtt töltött idő sokkal több lett, mint amennyit valaha is megengedtünk

Az egyéb különórákat sokkal nehezebben engedik meg a szülők, mert úgy ítélik meg, hogy ha már egész nap a gép előtt ült, akkor legalább szabadidejében ne kelljen ott ülnie. Ezek a különórák anno két dologra lettek kitalálva: vagy korrepetálásra, vagy nyelvtanulásra. Most az edzésekről direkt nem beszélünk.

A nyelvtanulás sok nyelviskolában csoportban zajlott, hasonló a hasonlóval elv szerint. Itt mindig találkoztak a kis és nagyobb kamaszok, megismerték egymást, akár csak pár hónapra. Most ezek a találkozók is átkerültek az online térbe, ami nagyon fárasztó lehet az egész napos suli után.

Mindkettő ugyanannál az asztalnál, ugyanazon széken ülve történik. Egyik órában megy a földrajz óra, utána meg jön a “könnyed” fizetős angol…Aha.

De angolul mindenkinek meg kell tanulnia, még akkor is, ha most éppen nem kell egy egyetemi diplomához a nyelvvizsga. De ugye azt senki nem gondolja, hogy nyelvtudás nélkül diplomát lengetve minden oké lesz? De most maradjunk a kamaszoknál.

Többször írtunk már kedvenc angol oktató csapatunkról a Sage-ről, ahol többek között jelenleg is aktív egyetemi tanárok oktatnak különböző, általuk kitalált és fejlesztett módszerekkel.

“Nálunk is érezhető volt az a tendencia, hogy a szülők nem szerették volna, ha a suli után délután is online órán kell ülnie a gyereknek. Erre kellett kitalálnunk valamit, amihez bár szükséges az online jelenlét, de nem állandóan. Amit viszont az első naptól kezdve láttunk az a csoportdinamika fontossága. Ezek a gyerekek azért is szerettek idejárni hozzánk, mert itt egy teljesen más csoportösszetétellel találkoztak, mint a suliban.- mondja Nóra a Sage egyik vezető tanára.

Az alábbi megoldást találták a sage-esek az angolt tanulni vágyó fiataloknak.

A módszertani csomagokat korosztályonként alakították ki, mert úgy gondolták, hogy ez nem lehet ugyanaz egy 7 évesnél és a 14 évesnél.

Van olyan csoport, ahol eredetileg 3 órát kellett volna a képernyő előtt ülniük. Erre találták ki azt, hogy 5 nappal az óra előtt mindenki kap egy csomagot, amely
tartalmaz valamilyen kihívást.
Divatbemutató, kémiai kísérlet, fotót készítés a tavaszról, bűvésztrükk bemutatása. Ezeket megosztják egymás közt és hétközben visszatérnek ezekhez a feladatokhoz. Aztán 60 perces órákban megbeszélik, előadják. A tanár végig ott van, konultációt tart, lehet vele beszélgetni.
Minden csoport más.
Akik a nyelvizsgára készülnek ott nincs napközben feladat. 30 perc sziasztok, ki-hogy van, ezután kapnak egy 30 perces feladatot (nem könnyű), majd 30 percre visszajönnek és előadják a megoldásokat.
De a legkisebbek csoportja megmaradt szombat délelőtt, senki nem hiányzik, mindenki ott van az online térben és a tanárok gondoskodnak az aktív “felügyeletükről” amíg a szülők otthon pihennek. A kicsik kifejezetten örültek, hogy nem szakad meg a saját kis csoportjuk, szívesen kapcsolódnak online, örülnek egymásnak.
Ez most egy átmeneti helyzet, amit nem tudunk, hogy meddig tart, de az is biztos, hogy valamennyi új módszertan előrébb viszi a nyelvoktatást, amely Magyarországon még egy jóideig különórákra szorul…
Fotó: sage.hu

Oszd meg a véleményed velünk!