Matek, angol, matek angol. Csak ezt tudd jól – oké néha olvass el egy könyvet és írj helyesen amennyire csak tudsz -, mondjuk a kiskamasznak egészen a középiskoláig. Ott egy kicsit fellélegzünk, hogy végre bejutott valahova, kicsit békénhagyjuk. De az angol ott marad a „nyakunkon”. Mert angolul tudni kell.

Angolul úgyis megtanul. Aha. „Angolul még a hülye is megtanul.” Az angol az alap.

„Ha én ennyit tanultam volna az általánosban angolul, akkor biztos tudnék most!”- ez is ismerős? Hm? És akkor jönnek a különórák.

Angolra jár a gyerek, miközben a suliban is szinte mindennap van angol.

Csak ott nem tanul semmit. „Hát, egy pohár vizet sem tud kérni a nyaraláskor.” Ha én ennyit tanultam volna…és a kör bezárul.

Viccet félretéve, szinte mindenki ugyanezekkel a problémákkal szembesül a felsőtagozatos kamasszal kapcsolatban. Azért emelem ki, hogy felsős, mert

ez az a korosztály amely kicsit háttérbe szorul a többiekhez képest.

Hogy miért? Egész kicsiknek óriási a kínálat. Kis kockázat (játszik, énekel, mond egy – két verset a tanfolyam végére és kész), nagy kínálat. Azok akik már nyelvvizsgára készülnek, nagyon konkrét a feladat: gyakorolni kell a tesztkérdéseket, célirányosak a tanfolyamok számukra.

OLVASTAD MÁR?  Kérdezd meg gyógyszerészed!

De mi van azokkal a fesősökkel, akik „normál” általános iskolába járnak és bár tanulnak angolul, de nem megy nekik?

Vagy mehetne jobban is egy kicsit. Vagy nem jó a tanár. Vagy unják az órákat. Zéró motivációval.

Nekik nyújt segítséget a Sage Nyelviskola, amely két éve működik és mi is többször írtunk már róluk. Az 5percangol.hu interjút készített a vezetőjével, Öveges Enikővel, aki az ELTE Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékén adjunktusa. A Sage más, mint a többi nyelviskola (idézet az interjúból):

„Ami nincs nálunk: 45 perces órák, íróasztalok, kurzuskönyvek, szorongás és unalom, ami van: 3 órás blokkok, amelyekben gondosan megtervezett, de az egyéni különbségeket figyelembe vevő, életszerű és motiváló tevékenységeket végzünk, amelyeket tanítványaink korához és érdeklődéséhez igazítunk.

Úgy tanulnak angolul, hogy közben számukra fontos dolgokról beszélnek,

és elengedhetetlen készségeket gyakorolnak: prezentálnak, kooperálnak, projekteket csinálnak, értékelik saját haladásukat, problémamegoldást és kritikai gondolkodást gyakorolnak. Sokat foglalkozunk a médiával, a művészetekkel, és sokat mozgunk.”

Egy csoporttban 6 – 12 fő van. A fő rendező elv a korosztály és nem feltétlenül a nyelvtudás. (Természetesen nem arról van szó, hogy az egyik gyerek egy szót sem tud angolul, a másik pedig már „folyékonyan” kér egy pohár vizet.) Az ott tanító tanárok (akik szinte mind az ELTE – ről jöttek Enikővel) egyik legfontosabb elve az, hogy minden gyerek más szinten ért meg egy szöveget, más szinten tud beszélni, de mindannyian tanulnak belőle.

A SAGE ilyen. Ha érdekel benneteket, ugorjatok be hozzájuk.

Fotó: www.sage.hu

Oszd meg a véleményed velünk!