Számomra az egyik legjobban várt megmérettetés minden év elején a Richter Anna díj. Ötödik éve követjük az „ötlet versenyt”, majd a díjazottakat, akik pedagógusok, orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek. Emellett idén egy újonnan létrehozott junior kategóriában középiskolások és felsőoktatásban tanulók is küldhettek be ötleteket.

Összesen 24 millió forint

A tét nem kicsi, hiszen a szavazással dől el, hogy az öt pályázati kategóriában a zsűri által kiválasztott egy- egy díjazott mellett melyik lesz az a hatodik csapat, amelyik a díjjal járó négymillió forintos összegből valósíthatja meg ötletét.

Amellett, hogy minden évben nagy ünnep számunkra, hogy bemutathatjuk a csapatokat, fontos „feladat” vár az olvasókra, hiszen a közönségdíj sorsa a szavazók kezében van. Március 12-ig megtekinthetitek a döntős csapatok bemutatkozását a Richter Anna díj oldalán és szavazhattok kategóriánként egy-egy projektre, és részt vehetteka Richter Anna Díj nyereményjátékán.

Nézzük a junior kategória döntőbe jutott csapatait!

Nem tudhatod – Kiállítás az egészségügyben és oktatásban dolgozók mindennapjairól

Hainrikffy Sarolta csapattársával, Fejes Dorottyával együtt az ELTE Eötvös József Collegiumának tagjaiként fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalás iránti érzékenyítést, ráadásul mindketten szenvedélyesen érdeklődnek a kutatások iránt.

OLVASTAD MÁR?  Hagyni kellene néha elbukni a kamaszt

Így született meg az ötletük, hogy egy rendhagyó kutatás segítségével betekintést nyerjenek az egészségügyben és oktatásban dolgozók mindennapjaiba, majd közelebb hozzák azt mindannyiunkhoz egy kiállítás keretében. A projekt célja egy új nézőpontot mutatni mindenki számára, az együttérző, emberséges, megbecsülést mutató szemlélet kialakítása érdekében.

A bemutatkozó videójukat ITT nézhetitek meg.

Together

Hazánkban a tudomány és technológia területein dolgozó nők aránya nem éri el a 18-24%-ot, ami világviszonylatban is igen alacsony, miközben az általános- és középiskolákban a reáltárgyakban a lányok teljesítménye megegyezik a fiúkéval.
Erre a mélyen gyökerező társadalmi jelenségre szeretne választ adni projektjével Tóth Míra Anna a budapesti Toldy Ferenc Gimnázium tanulója és csapata, akik egy nemzetközi mentorképzést álmodtak meg, mely a későbbiekben nagyszabású kezdeményezéssé növi ki magát.
Míráék kisfilmjét ITT nézhetitek meg.

Boldog iskola

Nagy Fruzsina és diáktársaiból álló csapata egybehangzóan állítják, hogy a Közgazdasági Politechnikum a „Poli” egy igazán különleges iskola, ahol a tanárok partnerként kezelik a diákokat, fontosnak tartják és teret adnak a véleménynyilvánításnak, a tárgyi tudás átadásán túl is rengeteget tesznek a tanulók jóllétéért.

OLVASTAD MÁR?  Hagyni kellene néha elbukni a kamaszt

A csapat a projekttel szeretné kifejezni háláját, megbecsülését tanáraik felé, visszaadva valamennyit az örömből és élményekből, amit eddig ők kaptak.

A projekt túlmutat a Poli falain, az ország minden tanára csatlakozhatna a „Boldog iskolához” egy honlap létrehozásával, amit szórakoztató, inspiráló tartalmakkal, játékokkal kívánnak feltölteni. A csapat fontosnak tartja, hogy odafigyeljenek tanáraik mentális egészségére, a tanári közösség építésére, vallják, ha boldogok a tanárok, boldog az egész iskola!

Bemutatkozó videójukat ITT nézhetitek meg.

A döntős csapatok bemutatkozásának és az online szavazásnak a www.richterannadij.hu oldal ad helyet. Érdemes követni a díj Facebook oldalát, ahol folyamatosan érdekes információkat olvashatunk és a döntős projektekhez kapcsolódó játékokba is bekapcsolódhatunk. A bemutatkozó kisfilmek a Richter Anna Díj Youtube csatornáján is megtekinthetők.

Március 22-én ünnepélyes díjátadó keretében derül majd ki, melyik lesz az a hat innovatív projekt, mely a Richter támogatásával hozhat majd pozitív változást a mindennapokban.

Oszd meg a véleményed velünk!