Számomra az egyik legjobban várt megmérettetés minden év elején a Richter Anna díj. Ötödik éve követjük az „ötlet versenyt”, majd a díjazottakat, akik pedagógusok, orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek. Emellett idén egy újonnan létrehozott junior kategóriában középiskolások és felsőoktatásban tanulók is küldhettek be ötleteket.

Összesen 24 millió forint

A tét nem kicsi, hiszen a szavazással dől el, hogy az öt pályázati kategóriában a zsűri által kiválasztott egy- egy díjazott mellett melyik lesz az a hatodik csapat, amelyik a díjjal járó négymillió forintos összegből valósíthatja meg ötletét.

Amellett, hogy minden évben nagy ünnep számunkra, hogy bemutathatjuk a csapatokat, fontos „feladat” vár az olvasókra, hiszen a közönségdíj sorsa a szavazók kezében van. Március 12-ig megtekinthetitek a döntős csapatok bemutatkozását a Richter Anna díj oldalán és szavazhattok kategóriánként egy-egy projektre, és részt vehetteka Richter Anna Díj nyereményjátékán.

Nézzük a junior kategória döntőbe jutott csapatait!

Nem tudhatod – Kiállítás az egészségügyben és oktatásban dolgozók mindennapjairól

Hainrikffy Sarolta csapattársával, Fejes Dorottyával együtt az ELTE Eötvös József Collegiumának tagjaiként fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalás iránti érzékenyítést, ráadásul mindketten szenvedélyesen érdeklődnek a kutatások iránt.

OLVASTAD MÁR?  De hiszen nem is tűnsz autistának!

Így született meg az ötletük, hogy egy rendhagyó kutatás segítségével betekintést nyerjenek az egészségügyben és oktatásban dolgozók mindennapjaiba, majd közelebb hozzák azt mindannyiunkhoz egy kiállítás keretében. A projekt célja egy új nézőpontot mutatni mindenki számára, az együttérző, emberséges, megbecsülést mutató szemlélet kialakítása érdekében.

A bemutatkozó videójukat ITT nézhetitek meg.

Together

Hazánkban a tudomány és technológia területein dolgozó nők aránya nem éri el a 18-24%-ot, ami világviszonylatban is igen alacsony, miközben az általános- és középiskolákban a reáltárgyakban a lányok teljesítménye megegyezik a fiúkéval.
Erre a mélyen gyökerező társadalmi jelenségre szeretne választ adni projektjével Tóth Míra Anna a budapesti Toldy Ferenc Gimnázium tanulója és csapata, akik egy nemzetközi mentorképzést álmodtak meg, mely a későbbiekben nagyszabású kezdeményezéssé növi ki magát.
Míráék kisfilmjét ITT nézhetitek meg.

Boldog iskola

Nagy Fruzsina és diáktársaiból álló csapata egybehangzóan állítják, hogy a Közgazdasági Politechnikum a „Poli” egy igazán különleges iskola, ahol a tanárok partnerként kezelik a diákokat, fontosnak tartják és teret adnak a véleménynyilvánításnak, a tárgyi tudás átadásán túl is rengeteget tesznek a tanulók jóllétéért.

OLVASTAD MÁR?  Hagyni kellene néha elbukni a kamaszt

A csapat a projekttel szeretné kifejezni háláját, megbecsülését tanáraik felé, visszaadva valamennyit az örömből és élményekből, amit eddig ők kaptak.

A projekt túlmutat a Poli falain, az ország minden tanára csatlakozhatna a „Boldog iskolához” egy honlap létrehozásával, amit szórakoztató, inspiráló tartalmakkal, játékokkal kívánnak feltölteni. A csapat fontosnak tartja, hogy odafigyeljenek tanáraik mentális egészségére, a tanári közösség építésére, vallják, ha boldogok a tanárok, boldog az egész iskola!

Bemutatkozó videójukat ITT nézhetitek meg.

A döntős csapatok bemutatkozásának és az online szavazásnak a www.richterannadij.hu oldal ad helyet. Érdemes követni a díj Facebook oldalát, ahol folyamatosan érdekes információkat olvashatunk és a döntős projektekhez kapcsolódó játékokba is bekapcsolódhatunk. A bemutatkozó kisfilmek a Richter Anna Díj Youtube csatornáján is megtekinthetők.

Március 22-én ünnepélyes díjátadó keretében derül majd ki, melyik lesz az a hat innovatív projekt, mely a Richter támogatásával hozhat majd pozitív változást a mindennapokban.

Oszd meg a véleményed velünk!