Ezen a héten három olyan programot ajánlunk a hetikult@jánlóban, amelyre azért érdemes elmennetek kamasszal (vagy küldjétek el őket a barátaikkal), mert nem „gyerekes” programok, hanem olyan „felnőttes”. Előtte vagy közben üljetek be egy kávéra, teára ne adj isten kólára  és beszélgessetek. Ne a suliról, ne arról, hogy mit nem csinált meg már megint, hanem arról amit ezekről a programokról gondoltok, amit ők gondolnak, éreznek. Lipcsei-Sasvári Anita voltam és nem félek programokat ajánlani nektek!

Trendpara: Nyitottak vagyunk a designra!

SZEMÜVEGKERETEK BAKELITBŐL, TÁSKÁK BIZTONSÁGI ÖVBŐL, RUSZTIKUS VÁZÁK ÉS DIGITÁLIS TERVEZÉS – Menjünk együtt a Design hétre és válasszunk új Társ…,akarom mondani táskát, cipőt és megannyi szuper érdekes divatos dolgot. A divat, az építészet, a kerámia és a technológia kedvelői felfedezhetik az ízlésüknek megfelelő stúdiót.

A Nyitott Stúdiók program célja, hogy testközelből tapasztalhassuk meg az alkotók mindennapjait. A designerek saját műhelyükben fogadnak minket, és kötetlenül mesélnek emlékezetes megbízásaikról, feladataikról.

„Egy-egy ilyen látogatás során üzletek és barátságok köttetnek, a nagyközönség pedig megismerkedik egy designer mindennapjaival – megtudhatja, hogyan készül egy-egy újrahasznosított kiegészítő, divatos kollekció, látványterv vagy akár egy kávézó belső tere, bizonyos esetekben maga is részt vehet az alkotófolyamatban.

Idén különösen színes a mezőny, és a fiatalok mellett néhány jól ismert név – NON+ (Kiss Sarolta), REKAVAGO (Vágó Réka) – is megnyitja műhelye kapuit az érdeklődők előtt.” – mondja Osvárt Judit, a Design Hét Budapest kurátora.

A BACK2BAG műhelyében fény derül arra, hogyan indulhatott el egy sikervállalkozás egy roncstelepen, és hogyan lehet légzsákokból, bőr- és szövetkárpitokból, biztonsági övekből divatos táskákat készíteni.

Mi a közös a Budai Pékségben, a Budai Kettőben és az Esetleg Bisztróban?

Mindegyik BERTOTY – projekt, vagyis Bertóty Eszternek és csapatának köszönhető, akik vendéglátóhelyek mellett irodák és magánlakások kialakításával is foglalkoznak. Igazán izgalmas programmal készül a látványtervezéssel foglalkozó BRICK VISUAL, ahol AR- és VR-technológiák segítségével járhatjuk be azokat az épületeket, amelyek még csak a tervasztalon léteznek.

OLVASTAD MÁR?  Ki beszél a szülőkről?

A divat iránt érdeklődők –  esetleg akik épp most fontolgatják, hogy divattervezők lesznek és a „Kisképzőbe” felvételiznek– is különleges műhelyek közül válogathatnak: a CLIQUE DESIGN Studióban egyedi cipőket láthatnak a Mandragora Designtól, ruhákat a Between márkától, ékszereket a DELACIER-től, táskákat és további bőr kiegészítőket ABONYI ALMÁTÓL. A megmaradt, hulladék anyagokból dolgozó GABRIELLAVESZPREMI műhelyében az alkotó személyesen avatja be az érdeklődőket a cipőtervezés és -készítés folyamataiba.

A Nyitott Stúdiókat ajánlott előre eltervezni, mely műhelyekbe szeretnénk ellátogatni, mivel több esetben előzetes regisztráció szükséges a részvételhez. A Design Hét idén október 5 és 19 között vár minket!

Színházazegészvilápara: Second Life, avagy Kétéletem, (nem kell félnetek, jó lesz!)

Nincs olyan ember, aki ne játszana el a gondolattal, mi lett volna belőle, ha valami vagy ha minden másképp alakul az életében. Az előadás alkotói ezúttal ezt a játékot veszik komolyan és ezen keresztül vallanak magukról, tévedéseikről és vágyaikról.

Öt fiktív élettörténet jelenik meg, és ezekben találkoznak egymással az alkotók valós vagy elképzelt alteregói.

“Dömötör András rendezése elég megnyugtató abban a tekintetben, hogy a dolgok úgy vannak jól, ahogy maguktól is elrendeződtek. Örömre ad okot, hogy Járó Zsuzsa, Kovács Patrícia, Mészáros Máté, Ötvös András és Schruff Milán végül is színész lett, és nem más szakmát választott, mert miattuk van az, hogy a Second life című előadás ilyen őszinte és szuggesztív. Pedig voltak más opciók is, akár rossz irányt is vehetett volna az életük, meg talán kicsit jobbat is, ezeket a lehetőségeket veszik közösen számba rengeteg humorral és öniróniával a Hatszín Teátrum színpadán.

A sztorik gyerekkori történetekből bomlanak ki, amelyek vagy igazak, vagy nem, én élek a gyanúperrel, hogy van némi valóságmagjuk, amelyekből aztán asszociációfolyamként tör elő az egész estés őrület, hogy végül őszinte, személyes vallomásokkal záruljon.

Színészeink történetei a párhuzamos univerzumokban is keresztezik egymást.

OLVASTAD MÁR?  Az életnek éppen a halál ad értelmet

Schruff Milán például gyermekként filmsztár akar lenni, ezért ír egy levelet Jim Carreynek, a kedvenc színészének, tanácsot kér tőle, hogyan menjen végig a Hollywood felé vezető rögös úton.

Később találkozik Kovács Patríciával, akiből egy családi trauma, némi kábítószer és egy ellopott telefon miatt végül szintén nem színész, hanem drogfüggő lesz, aki simán áruba bocsátja testét egy kis anyag reményében.”

Hovamenjekbuliznipara: Susan Vega

Fiatal felnőtt korunk énekednője! Ki emlékszik még a dalaira? My name is Luka…

Susan Vega november 11-i koncertjére már csak kevesebb mint 3% a maradt a jegyeknek, így aki igazi (anya)parás, annak most kell beszereznie egyet, esetleg kettőt.

Suzanne Vega az 1980-as évek elején, Greenwich Village klubjaiban, egyszál gitárral kezdte dalait énekelni az épp kibontakozó neo-folk hullám idején. 33 évvel ezelőtt (jesszus!) debütált első önálló albumával, melyért egyből 7 Grammy-díjra jelölték, és melyből világszerte több, mint 7 millió példányt adtak el. Suzanne azóta is folyamatosan turnézik és a világ összes híres koncerttermében teltházas koncerteket ad.

Már 11 évesen gitározott (itt tehát nem érvényes Kárpáti Judit írása) , tinédzserként írta meg első saját dalait. 
1987-ben megjelenő Solitude Standing című lemeze, rajta olyan varázslatos dalokkal, mint a „Tom’s diner”, a „Luka” vagy a címadó szerzemény. Három Grammy-díj jelölést kapott, a Rolling Stone magazin a nyolcvanas évek “100 legjobb hangfelvételei” közé sorolta.

“Luka” című dal kitörölhetetlenül beépült a kulturális köznyelvbe, ez talán az egyetlen slágerlistás szerzemény, amelyet valaha is egy bántalmazott gyerek szemszögéből írtak.

Oszd meg a véleményed velünk!