Akár egy tündérmese címe is lehetne. Pedig igaz. Kipróbáltuk. A 14 éves fiam meg én. Olvasói levél érkezett hozzánk a kamaszról és a házimunkáról. Olvassátok el és közben gondoljátok át, nálatok, hogy megy a házimunka.

Két kamasz gyerekem van. Egy lány (15) és egy fiú (14).

A lányom abszolút vágja a házimunka témát, részt is vesz benne rendszeresen. Mosogat, felmos, kitereget, mosógépet indít, vasal is, és zöldséget pucol, főz. Néha magától is, de ha megkérem, mindig szívesen jön.

A fiam más tészta. Tegnap teszteltem.

Megkértem, hogy pucoljon zöldséget a leveshez.

5 db répa (3 sárga, 2 fehér), karalábé, krumpli, hagyma, zeller. Gondoltam nem szólok semmibe bele, hagyom, hadd csinálja TELJESEN egyedül. Elővette a papírtörlő tekercset, és a negyedét (!) letekerte, amit az asztalra rakott, hogy majd arra pucol. A répák egész jól mentek neki, bár

a fehérnél voltak olyan kérdései, hogy ezt meg minek kell megpucolni és beletenni, amikor úgysem eszi meg senki.

Az öt répánál kicsit megpihent. A krumplinál egy óriási krátert vésett a közepébe, mondván, hogy ott volt valami pötty. A zellert nem ismerte fel, hát én is alig, ami maradt belőle.. A többit simán abszolválta.  Ezek után fogta  a papírtörlőt megint, és a következő negyedével összeszedte amit megpucolt. Mivel megfogadtam, hogy nem kérdezek semmit, hagyom egyedül dolgozni, ezért nem tudom mire gondolt mindeközben, mire való az a negyed tekercs amit már korábban leterített…

OLVASTAD MÁR?  Mintakamaszt nevelők szevasztok!

Aztán megkértem, hogy mosogasson el.

Minden. Egyes. Darabra. Rákérdezett. Ezt is kell?

Főleg a műanyag doboz verte ki a biztosítékot nála, mert szerinte a tetejét nem kell elmosni, hiszen úgyis csak az aljában tároljuk a kaját, akkor meg ugye minek? (végül is…) Miután végigvettük a mosogató tartalmát, megengedtem neki a vizet, amire azt mondta (esküszöm így volt!), hogy ő azt hitte, a forró vízet csak fürdésre használjuk!

Miután a levessel foglalkoztam egy ideig, döbbentem láttam, hogy a kutya szivacsával mosogat!!!

Azt mondta, nem is tudta, hogy van kutyánk, neki külön szivacsa, és különben is EZ kevésbé dzsuvás, mint a másik, amit ő ugyan nem fog meg. Amikor végzett, jött a papírtörlő következő negyede, amiben kezet törölt. Én meg elhasználtam a maradék negyedét amivel körülötte feltakarítottam a vizet. Így szabadultunk meg röpke háromnegyed óra alatt egy egész tekercstől.

Aznap több mindennel nem próbálkoztunk, mert borzasztóan elfáradt.

Legközelebb a következőket fogjuk végigvenni:

  • a csöpögtető fogalmát (hogy a víz az edényekből a gravitáció hatására távozik, amihez fejjel lefelé kell őket fordítani – jesszus mit csinálnak ezek fizika órán???)
  • a mosogatógép logikai rendszerét (bele tud pakolni úgy 3 tányért és 2 poharat, hogy TÉNYLEG nem fér el benne más!! – matek óra???? )
  • szemetes zacskó helyes tartását, miközben kivisszük (ha közben kiszakad a zacskó, és kihullik belőle ez-az, nem a kutyát visszük magunkkal, hogy megoldja a problémát.)
  • az ételek visszacsomagolása mielőtt újra a hűtőbe kerülnek (szerintem ember nincs a földön akinek sikerült egy Spar-os trappistát ugyanabba a fóliába visszacsomagolni amiben megvette – pedig a sajt egyre kisebb, magam sem értem …)
OLVASTAD MÁR?  A fiatalok mentális állapotának javítása a cél

De mindemellett főzött már velem, sütött palacsintát, bemutattam neki a mosógépet is, és szelektáljuk együtt a szemetet, és visszük a kutyát is sétálni.

A lényeg, hogy ilyenkor beszélgetünk. Még ha kétszer annyi időbe is telik megcsinálni a dolgokat VELE mint NÉLKÜLE, én szeretem ezeket a pillanatokat.

Fotó:pexels.com

 

Oszd meg a véleményed velünk!