Nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy aki a középiskolai nyílt napokra készül, az túl van már néhány nyílt napon az életében. Kezdődött az ovis nyílt napokkal, amikor megnéztük az ovit és az óvónénit, aki birka türelemmel beszélt velünk amikor arról kérdeztük, hogy ugye minden pillanatát felvigyázza majd ennek a kis aranyos gyereknek? Bábel-Szücs Szilvi írása.

Megvolt az ovi (jártunk szülőire, ültünk a miniatűr székeken, amiről lehetetlen volt normálisan felállni…, szedtük a faleveleket a kertben, vittük a tisztaságcsomagot, a váltócipőt, a gyümölcsöt, a rajzpapírt, stb.), és már jött is az általános iskola. Ott már “durvább” volt a nyílt nap, mert

nagy volt a tét, hogy ugyan már, hol tanul meg írni-olvasni ez a már csak közepesen cuki kisgyerek.

Körülnéztünk, végigkérdeztünk minden ismerőst, mindenkiben potenciális információforrást láttunk. Beültünk egy-két órára, gyanakodva figyeltük a tanárnénit, akiről általában szeptemberben kiderült, hogy 1. elment szülni, 2. másik iskolában tanít már, 3. nem ebben az osztályban lett végül osztályfőnök, 4. mindenféle törvényváltoztatások miatt megszűnt az iskola. (Ezek nem olyan vidám témák, félre ne értsetek, nem viccelünk ezzel.)

Eltelt 11-12 év (ezt számoltátok már egyébként?) és most itt a középiskolai nyílt nap!

Ha még nem választottatok- illetve bocsánat: nem választott a kamasz a te segítségeddel és támogatásoddal- iskolát, akkor IDE kattintva megtaláljátok az összes középsulit és a nyílt napjainak időpontját. Ha már megvan az a két-három iskola ahova mentek, akkor olvassátok el az Anyapara nyílt napi “kisokos” összefoglalóját.

  • Egy iskolát ne ítéljünk el azért, mert egy ismerősünknek nem tetszik.
  • A nyílt napon beszélgessetek a diákokkal. Kérdezzétek meg őket nyugodtan, hogy mit szeretnek a suliban és mit nem. Miért jöttek pont ide és mi eddig a tapasztalatuk.
  • Ha van rá lehetőség, üljön be a kamasz egy kilencedikes órára.
  • Kérdezzetek rá a továbbtanulási statisztikákra. Ki-hova jelentkezett az érettségi után. Ez azért érdekes, mert ebből megtudhatjátok, hogy mennyire “erős” a középiskola.
  • Érdeklődjétek meg, hogy milyen foglalkozások (szakkörök, tanfolyamok, előkészítők) vannak a tanításon kívül.

Egyszerűen  csak sétáljatok végig a folyósokon és figyeljetek!

Elsőként a mi személyes ajánlatunk számotokra a Budapesti Osztrák Iskola. Több szempontból is érdemes elnézni hozzájuk szombaton (november 23) a nyílt napjukra. Egyrészt nagy élmény az épület és ahogy berendezték az iskolát, ahogy elképzelik, hogy egy diáknak hogyan ideális tanulni.

Másrészt akit érdekel a német nyelv tanulás beszélgethet diákokkal és tanárokkal erről. Tehát ne úgy képzeljétek, hogy a nyílt nap egy zárt közösség mindennapjait muttaja be. Sőt!

ITT van például egy tavalyi interjúnk Margot Wieser igazgatóval, akinek hosszú évekre visszamenőleg van kötődése Magyaroszághoz.

Összefoglalva: menjetek nyílt napra, küldjétek a kamaszt a nyílt napra és kérdezzetek a nyílt napon! Hallgassatok a megérzéseitekre, amellett, hogy tájékozódtok több forrásból is.

És ne felejtsétek: a kamasz véleményét és döntését tiszteletben kell tartanotok.

Fotó:pexels.com

Oszd meg a véleményed velünk!